Što točno znači prebiotik?

Dobra probava ključna je za zdrav život. Pomaže našem tijelu da apsorbira sve hranjive tvari koje su mu potrebne za nesmetano funkcioniranje. Zdrav probavni sustav zauzvrat zahtijeva dovoljan unos prehrambenih vlakana.
Trenutno na svjetskoj razini još uvijek je nedovoljan unos vlakana, mnogi potrošači već aktivno traže prikladnu hranu i pića koja uključuju više dijetalnih vlakana.

Debelo crijevo je zapravo složen ekosustav koji je dom za 400-500 različitih vrsta bakterija. Ove bakterije doprinose velikom broju bioloških funkcija u našim tijelima. Za održavanje dobro uravnotežene flore, mora biti više korisnih od patogenih bakterija. Stoga je bitno poticati rast ‘dobrih’ bakterija.

*Prema posljednjoj definiciji iz 2017. godine, stručnjaci iz tog područja opisuju prebiotik kao “supstrat koji mikroorganizmi u debelom crijevu selektivno koriste umnožavaju se i omogućavaju zdravstvenu korist”. To znači da prebiotici podržavaju selektivan rast korisnih bakterija u crijevima i na taj način pružaju dodatne zdravstvene učinke na tijelo.

(*Gibson GR, Hutkins R, Sanders ME et al. (2017) Expert consensus document: The International Scientific Associa- tion for Probiotics and Prebiotics (ISAPP) consensus statement on the definition and scope of prebiotics. Nat Rev Gastroenterol Hepatol 14(8): Advanced online publication. http://www.nature.com/nrgastro/journal/vaop/ncurrent/pdf/nrgastro.2017.75.pdf)

Dali su prebiotik i probiotik isto?
Međunarodna znanstvena udruga za probiotike i prebiotike (ISAPP) objašnjava kao slijedi:

Što su prebiotici?

“Jednostavno rečeno, oni su hrana za korisne mikrobe koji žive na nama ili u nama. Metaboliziraju ih ‘dobri’ crijevni mikrobi, pozitivno utječući na okoliš crijeva, uz sveukupnu zdravstvenu korist.”

Oni hrane našu prirodnu crijevnu floru.

Što su probiotici?

“Probiotici su živi mikroorganizmi koji kada se uzimaju u dovoljnim količinama mogu pružiti zdravstvene prednosti. Ponekad, ali ne uvijek, slični su mikrobima koji inače koloniziraju naša tijela.”

Rijetko ostaju trajno u crijevima.

Međunarodna znanstvena udruga za probiotike i prebiotike (ISAPP) pruža informativne vizualene prezentacije koje se mogu preuzeti na njihovoj web stranici:
(The International Scientific Association for Probiotics and Prebiotics (ISAPP). Prebiotic definition updated by ISAPP (2017). https://isappscience.org/prebiotic-definition-updated-isapp/
The International Scientific Association for Probiotics and Prebiotics (ISAPP). Infographics. https://isappscience.org/infographics/)

Zašto su vlakna korijena cikorije važan alat za zdravu i preventivnu prehranu?
Brojnim visokokvalitetnim ljudskim intervencijskim studijama (više od 45*) dokazano je da vlakna korijena cikorije (Orafti® Inulin*) stimuliraju rast korisnih bakterija u crijevima, podržavaju normalne navike crijeva većom učestalošću stolice tjedno, olakšavaju kontrolu tjelesne težine i povećavaju mineralnu gustoću kostiju većom apsorpcijom kalcija. U svjetlu uobičajenih javnozdravstvenih izazova kao što su prekomjerna tjelesna težina, pretilost, dijabetes, osteoporoza i zatvor, vlakna korijena cikorije, kao dio mješovitog unosa vlakana, važan su alat za poboljšanje zdravlja i prehrane. Nova istraživanja istražuju učinke pozitivnog utjecaja na sistemske upalne procese koji su povezani s pretilošću i dijabetesom.

(*Clarke ST, Green-Johnson JM, Brooks SPJ, Ramdath DD, Bercik P, Avila C, Inglis GD, Green J, Yanke LJ, Selinger LB, Kalmokoff M (2016) ß2-1 Fructan supplementation alters host immune responses in a manner consistent with increased exposure to microbial components: results from a double-blinded, randomised, cross-over study in healthy adults. Br J Nutr 2016 // 115(10):1748–1759. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26987626)

(*Salazar N, Dewulf EM, Neyrinck AM, Bindels LB, Cani PD, Mahillon J, de Vos, Willem M, Thissen J, Gueimonde M, de Los Reyes-Gavilán, Clara G, Delzenne NM (2015) Inulin-type fructans modulate intestinal Bifidobacterium species populations and decrease fecal short-chain fatty acids in obese women. Clin Nutr 34(3):501–507. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24969566)

Kako izabrati najbolji Prebiotik?

Komentari su onemogućeni